پرش به مطلب اصلی

فضای کاری

فضای کاری یا میز کار در آروان‌درایو محیطی مجازی است که می‌توانید با دعوت تیم‌ها و افراد به آن فایل‌ها و پروژه‌هایتان را سازمان‌دهی و مدیریت کنید. فایل‌ها، افراد، نقش‌ها و دسترسی‌ها می‌توانند در هر فضای کاری یا میز کار کاملن متفاوت و مستقل از هم باشند. هم‌چنین اعضای هر فضای کاری می‌توانند به‌طور هم‌زمان فایل‌ها را مشاهده یا ویرایش کنند.

تنظیمات

با کلیک روی تنظیمات فضای کاری می‌توانید جزییاتی مانند پلن یا نام فضای کاری‌تان را تغییر دهید. هم‌چنین می‌توانید فضای کاری را به‌طور کامل حذف کنید.

توجه داشته باشید با حذف فضای کاری، تمام فایل‌ها و اطلاعات موجود در آن برای همیشه از بین خواهند رفت.

هم‌چنین در همین بخش و با کلیک روی تنظمیات امنیتی، می‌توانید وضعیت دسترسی به فضای کاری را تعیین کنید. به‌طوری که امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها با افرادی که عضو فضای کاری نیستند وجود داشته یا نداشته باشد.

فضای کاری جدید

در نوار سمت راست صفحه می‌توانید لیست فضاهای کاری‌تان را مشاهده کرده و بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

هم‌چنین می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی + فضای کاری جدیدی بسازید. در گام نخست، باید یک نام برای فضای کاری جدیدتان بنویسید.

پس از آن می‌توانید همکاران‌تان را به فضای کاری جدید دعوت کنید. این کار را می‌توانید پس از ایجاد فضای کاری نیز انجام دهید.

در مرحله‌ی بعد، لازم است پلن متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

سپس از شما خواسته می‌شود تا هزینه‌ی ماهانه‌ی پلن را بپردازید.

در پایان، فضای کاری برایتان ایجاد می‌شود و می‌توانید با کلیک روی «وارد فضای کاری شوید» وارد محیط آروان درایو شوید.

فایل‌ها و پوشه‌ها

در صفحه‌ی اصلی فضای کاری می‌توانید فایل‌ها یا پوشه‌هایتان را اضافه کنید و یا اطلاعات را از صندوقچه‌ی فضای ابری آروان‌کلاد به میز کارتان منتقل کنید.

هم‌چنین می‌توانید در لحظه فایل‌هایی را از صفحه‌نمایش، دوربین یا میکروفون سیستم‌تان ایجاد و آپلود کنید و یا فایل‌های زیر را بسازید:

  • Google Docs
  • Google Sheets
  • Google Slides
  • Onlyoffice

دسته‌بندی

علاوه‌بر میز کار می‌توانید در منو، به فایل‌های نشان‌شده یا به‌تازگی استفاده‌شده نیز دسترسی داشته باشید. هم‌چنین اگر فایل یا پوشه‌ای را حذف کنید می‌توانید تا ۳۰ روز از بخش سطل زباله آن‌ها را مشاهده، بازیابی یا برای همیشه حذف کنید.