پرش به مطلب اصلی

فایل‌ها و پوشه‌ها

از بخش «میزکار» می‌توانید همه‌ی فایل‌ها و پوشه‌هایی را که در فضای کاری‌تان وجود دارد مشاهده و مدیریت کنید. هم‌چنین در همین بخش این امکان را دارید تا انواع مختلفی از فایل‌ها را مانند Google Docs ،Google Sheets ،Google Slides و یا Onlyoffice ایجاد کنید. علاوه‌بر این، می‌توانید به‌طور مستقیم خروجی صفحه‌نمایش، دوربین یا میکروفون سیستم‌تان را نیز آپلود کنید.

همین‌طور، اگر کاربر فضای ابری آروان‌کلاد هستید در این صفحه می‌توانید به‌طور مستقیم اطلاعات صندوقچه‌ی خود را نیز به آروان‌درایو منتقل کنید.

انتقال اطلاعات از فضای ابری

برای انتقال فایل‌هایی که در فضای ابری آروان‌کلاد دارید، کافی است وارد «میز کار» آروان‌درایو شوید و روی دکمه‌ی «انتقال اطلاعات از صندوقچه فضای ابری» کلیک کنید.

سپس از میان لیست صندوقچه‌هایتان، باکتی را که می‌خواهید فایل‌های آن را به آروان‌درایو منتقل کنید انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که فقط به میزان حجم طرح فعال آروان‌درایو، اطلاعات از صندوقچه‌ی فضای ابری به فضای کاری‌تان منتقل خواهد شد.

افزودن فایل و پوشه

فضای کاری آروان‌درایو محیطی برای ذخیره‌سازی و مدیریت فایل‌ها و پوشه‌هاست. در این بخش با کلیک روی دکمه‌ی «افزودن» می‌توانید پوشه یا فایل‌های جدید ایجاد یا آپلود کنید.

پوشه‌ جدید

برای ساخت پوشه‌ یا Folder جدید در آروان‌درایو روی «پوشه‌ جدید» کلیک کنید و یک نام برای آن پوشه انتخاب کنید.

با روشن کردن قابلیت «ایجاد آپلود باکس» و انتخاب یک عنوان برای آن، دیگران می‌توانند به‌طور مستقیم در این پوشه فایل آپلود کنند. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی این ویژگی از راهنمای آپلود باکس کمک بگیرید.

آپلود فایل یا پوشه

اگر فایل یا فولدری در سیستم‌تان دارید که می‌خواهید آن را به فضای کاری منتقل کنید، باید این گزینه را انتخاب کنید.

برای آپلود فایل یا فولدر علاوه‌بر Drag&Drop می‌توانید از گزینه‌های انتخاب فایل، انتخاب پوشه یا مدیریت فایل استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید خروجی صفحه‌ی نمایش، میکروفون و یا دوربین سیستم‌تان را به‌طور مستقیم در آروان‌درایو بارگذاری کنید.

فایل نوشتاری جدید

ایجاد فایل نوشتاری در آروان‌درایو تنها با یک کلیک امکان‌پذیر است. کافی است از میان دو گزینه‌ی Google Docs یا Onlyoffice Word یکی را انتخاب کنید.

فایل ارایه جدید

امکان ساخت فایل‌های Google Slides و یا Onlyoffice Powerpoint از طریق این گزینه فراهم شده است.

فایل محاسباتی جدید

شما می‌توانید به‌سادگی یکی از فایل‌های Google Sheets و یا Onlyoffice Excel را در آروان‌درایو ایجاد و مدیریت کنید.

مدیریت پوشه‌ها

در «میز کار» می‌توانید علاوه‌بر مشاهده‌ی پوشه‌ها آن‌ها را مدیریت کنید. برای مدیریت پوشه‌ها گزینه‌های متعددی در اختیارتان قرار دارد.

  • دسترسی‌‌ها

    شما می‌توانید دسترسی به پوشه را به یک یا چند کاربر خاص و یا همه‌ی کاربران یک نقش تعریف کنید.

    برای تخصیص دسترسی به کاربر، کافی است، همکار و سطح دسترسی را از میان «مشاهده‌کننده»، «ویرایش‌کننده» یا «نظم‌دهنده» انتخاب و روی دکمه‌ی «افزودن» کلیک کنید.

هم‌چنین اگر می‌خواهید همه‌ی کاربران یک نقش به این پوشه دسترسی داشته باشند، می‌توانید آن را انتخاب و اضافه کنید.

  • جابه‌جایی

    برای انتقال یک پوشه به پوشه‌ی دیگر از گزینه‌ی «جابه‌جایی» استفاده کنید. در همین بخش می‌توانید پوشه‌ی مقصد را نیز ایجاد کنید.

  • کپی

    برای کپی محتوای یک پوشه در پوشه‌ی دیگر از این گزینه‌ استفاده کنید. در همین بخش می‌توانید پوشه‌ی مقصد را نیز ایجاد کنید.

  • تغییر نام

    برای تغییر اسم یک پوشه، کافی است نام جدید را وارد و روی «تغییر نام» کلیک کنید.

  • آپلود باکس

    شما می‌توانید روی پوشه‌ها آپلود باکس تنظیم کنید. با این کار، دیگران می‌توانند به‌طور مستقیم در این پوشه فایل آپلود کنند.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی این ویژگی از راهنمای آپلود باکس کمک بگیرید.

  • اطلاعات و برچسب‌ها

    این گزینه، جزییات پوشه و برچسب‌های آن را به شما نمایش می‌دهد. هم‌چنین در همین قسمت می‌توانید برچسب‌های جدیدی برای پوشه تعریف کنید.

  • حذف

    با حذف یک پوشه همه‌ی محتوای آن به سطل زباله منتقل می‌شود و پس از ۳۰ روز برای همیشه پاک خواهد شد.

توجه داشته باشید امکان بازیابی پوشه و محتوای آن پس از ۳۰ روز امکان‌پذیر نیست.

مدیریت فایل‌ها

در «میز کار» می‌توانید علاوه‌بر مشاهده‌ی فایل‌های مختلف آن‌ها را مدیریت کنید. برای مدیریت فایل‌ها گزینه‌های متعددی در اختیارتان قرار دارد.

  • دسترسی‌‌ها

    شما می‌توانید دسترسی به هر فایل را به یک یا چند کاربر خاص و یا همه‌ی کاربران یک نقش تعریف کنید.

    برای تخصیص دسترسی به کاربر، کافی است، همکار و سطح دسترسی را از میان «مشاهده‌کننده»، «ویرایش‌کننده» یا «نظم‌دهنده» انتخاب و روی دکمه‌ی «افزودن» کلیک کنید.

هم‌چنین اگر می‌خواهید همه‌ی کاربران یک نقش به این فایل دسترسی داشته باشند، می‌توانید آن را انتخاب و اضافه کنید.

  • پیش‌نمایش

    به‌کمک این قابلیت می‌توانید پیش‌نمایشی از فایل را همراه با اطلاعات آن مشاهده و آن را مدیریت کنید.

    هم‌چنین اگر فایل قابلیت ویرایش داشته باشد، از همین قسمت می‌توانید تغییرات را اعمال کنید.

  • دانلود

    برای دریافت فایل می‌توانید آن را به‌راحتی دانلود کنید.

  • لینک دانلود

    برای به‌اشتراک گذاشتن فایل با دیگران می‌توانید یک لینک دانلود برای آن ایجاد و بر اساس نیازمندی‌هایتان لینک را تنظیم کنید.

برای اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی تنظیمات آن از راهنمای لینک دانلود کمک بگیرید.

  • جابه‌جایی

    برای انتقال یک فایل به پوشه‌ی دیگر از گزینه‌ی «جابه‌جایی» استفاده کنید. در همین بخش می‌توانید پوشه‌ی مقصد را نیز ایجاد کنید.

  • کپی

    برای کپی یک فایل در پوشه‌ی دیگر از این گزینه‌ استفاده کنید. در همین بخش می‌توانید پوشه‌ی مقصد را نیز ایجاد کنید.

  • تغییر نام

    برای تغییر اسم یک فایل، کافی است نام جدید را وارد و روی «تغییر نام» کلیک کنید.

  • فعالیت‌ها

    فعالیت‌ها همه‌ی عملیات انجام‌شده روی فایل را به شما نمایش می‌دهد. در مقابل هر یک از فعالیت‌ها می‌توانید نام کاربر و زمان دقیق تغییرات را نیز مشاهده کنید.

  • نسخه‌ها

    شما می‌توانید برای هر فایل چند نسخه‌ آپلود و آن‌هار در بخش نسخه‌ها مدیریت کنید.

  • اطلاعات و برچسب‌ها

    این گزینه، جزییات فایل و برچسب‌های آن را به شما نمایش می‌دهد. هم‌چنین در همین قسمت می‌توانید برچسب‌های جدیدی برای فایل تعریف کنید.

  • حذف

    حذف یک فایل، آن را به سطل زباله منتقل می‌کند. این فایل پس از ۳۰ روز برای همیشه پاک خواهد شد.

توجه داشته باشید امکان بازیابی فایل پس از ۳۰ روز امکان‌پذیر نیست.