پرش به مطلب اصلی

حساب کاربری

برای استفاده و آغاز کار با محصولات ابر آروان، ابتدا باید وارد حساب کاربری‌تان شوید. برای این کار لازم است ثبت نام کنید یا اگر از قبل حساب کاربری‌تان را ساخته‌اید، وارد شوید. پس از آن امکان استفاده و فعال‌سازی محصولات ابری آروان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

هم‌چنین امکان اعمال تنظیمات پیشرفته‌تر یا تغییر اطلاعات حساب کاربری همواره از طریق پنل وجود دارد. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری‌تان، روی نام خود در سمت چپ و بالای پنل کلیک کنید.

در صفحه‌ی باز شده عملیات قابل اجرا در حساب کاربری را مشاهده خواهید کرد.

مشخصات کاربری

در این بخش امکان تغییر اطلاعات کاربری مثل نام و نام خانوادگی، کشور و یا وارد کردن اطلاعات حقیقی و حقوقی برایتان فراهم شده است. برای جزییات بیش‌تر می‌توانید از مقاله‌ی تغییر مشخصات کاربری کمک بگیرید.

تنظیمات امنیتی

برای تامین امنیت بیش‌تر اکانت‌تان می‌توانید از احراز هویت دو مرحله‌ای یا 2fa استفاده کنید. روش‌های قابل استفاده‌ی 2fa در ابر آروان، ایمیل، پیامک و Authenticator است. فعال/غیرفعال کردن این قابلیت‌ها در این بخش از پنل قرار می‌گیرد. برای جزییات بیش‌تر می‌توانید از مقاله‌ی احراز هویت دو مرحله‌ای کمک بگیرید.

تغییر رمز

اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر رمز عبور خود داشتید، این امکان همواره در پنل کاربری‌تان وجود دارد. برای تغییر رمز عبور باید ابتدا به وسیله‌ی ایمیل احراز هویت کنید و سپس رمز عبور جدیدتان را وارد کنید. برای جزییات بیش‌تر می‌توانید از مقاله‌ی تغییر رمز عبور کمک بگیرید.

سابقه فعالیت‌های امنیتی

در این بخش امکان مرور سابقه‌ی ۹۰ روزه‌ی فعالیت‌های امنیتی حساب‌تان را دارید. این سابقه شامل اقداماتی مانند ورود کاربران، حذف و ایجاد منابع، تغییر رمز عبور و فعالیت‌های مشابه می‌شود. برای مشاهده‌ی سابقه‌ی فعالیت‌های حساب کاربری‌تان از منوی سمت راست پنل و از بخش پروفایل روی «سابقه‌ی فعالیت‌های امنیتی» کلیک کنید. با کلیک روی هر کدام از فعالیت‌ها نیز می‌توانید جزییات بیش‌تری دریافت کنید. اگر در این بخش فعالیت مشکوکی دیدید، می‌توانید تنظیمات ورود را تغییر دهید.

میز کار

با استفاده از قابلیت میزکار ابر آروان، می‌توانید حساب کاربری خود را به‌شکل امن‌تر و موثرتری مدیریت کنید. با این قابلیت، مدیریت و دسترسی به تنظیمات محصولات ابری آروان که روی حساب کاربری شما قرار گرفته‌اند، در کنار مواردی مانند امور مالی و دامنه‌ها، از طریق پنل شخصی‌ کاربرانی که آن‌ها را دعوت کرده‌اید امکان‌پذیر خواهد شد. به این‌ترتیب، می‌توانید برای افراد تیم‌تان با مسوولیت‌های مالی یا فنی در پروژه‌های مختلف، بسته به نیاز، دسترسی به پنل کاربری ایجاد کنید تا از امکانات تخصیص‌داده‌شده استفاده کنند. هم‌چنین، به‌وسیله‌ی قابلیت میزکار، می‌توانید کلیدهای دسترسی ماشین یوزر (API) خود را با سطح دسترسی‌های مختلف ایجاد و مدیریت کنید. برای جزییات بیش‌تر می‌توانید از مقاله‌ی مدیریت دسترسی اعضا کمک بگیرید.

تنظیمات ارسال پیام و ایمیل

در این بخش می‌توانید تعیین کنید برای چه اطلاعیه‌هایی ایمیل یا پیامک دریافت کنید. هم‌چنین امکان انتخاب آستانه‌ی هشدار برای اتمام شارژ حساب کاربری‌تان در این بخش قابل انجام است.