لاگ تغییرات پنل
با استفاده از قابلیت Audit Log ابر آروان میتوانید از تغییرات و فعالیتهایی (Action) که در پنل و یا بهوسیلهی API انجام شدهاند آگاه شوید. از این لاگ میتوان برای رفع یا Debug مشکلات احتمالی و بررسی فعالیتهای امنیتی در حساب کاربری استفاده کرد.
برای دسترسی به این قابلیت و مشاهدهی لاگها از طریق پنل CDN وارد بخش «لاگ تغییرات پنل» شوید.
در صفحهی لاگها از بخش فیلترها سرویس را روی شبکه توزیع محتوا قرار دهید. علاوهبر این میتوانید بازهی زمانی و سطح اهمیت لاگها را نیز محدود به مقادیر مورد نیازتان کنید.
س پس لیست رخدادها و نمودار زمانی آنها به شما نمایش داده میشود و میتوانید با کلیک روی هر کدام، جزییات بیشتری از آنها دریافت کنید.
هر لاگ دارای ۵ پارامتر اصلی است:
۱- ID
هر فعالیت (Action) انجامشده دارای یک شناسه یا ID یکتاست.
۲- Timestamp
این مقدار نشاندهندهی تاریخ و ساعت دقیق اجرای Action یا تغییر است که بر اساس استاندارد ISO 8601 نمایش داده میشود.
۳- Severity
این فیلد سطح اهمیت فعالیت انجامشده را نمایش میدهد و بهترتیب شامل ۶ سطح است:
- Info
- Debug
- Notice
- Warning
- Error
- Critical
۴- Resource
این فیلد نشاندهندهی منبعی است که فعالیتی روی آن انجام شده. در CDN ابر آروان این مقدار نمایانگر دامنه و ID آن است.
۵- Payload
این پارامت ر شرح دقیقی از Action انجامشده در اختیارتان میگذارد. بر اساس نوع هر فعالیت این مقدار میتواند شامل اطلاعات مختلفی باشد.
کلیدهای مورد استفاده در این فیلد شامل موارد زیر هستند:
-
Actor Info
این کلید شامل ایمیل کاربری است که Action را انجام داده است.
برای نمونه:
{
"actorInfo": {
"userEmail": "example@example.com”
}